Модний будинок заснований в 1854 році Луї Виттоном.
З 1998 року Louis Vuitton випускають іменний туристичний путівник City Guide по найцікавішим місцям планети.
На 2013 рік компанія є частиною холдингу LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), що належить Бернару Арно. З листопада 2013-го року посаду креативного директора Louis Vuitton займає Ніколя Геск'єр.
Біографія Луї Віттона
У 1837 році молодий Луї Віттон прибув до Парижа і поступив учнем до майстра з виготовлення скринь – пану Марешалю. Завдяки своїм вмінням і талантам, Луї швидко навчився техніці виготовлення дорожніх валіз. Незабаром його ім'я було на слуху у французької богеми і вищих шарів суспільства. Свої оригінальні моделі сумок Луї Віттон робив, використовуючи смугасту щільну тканину. Завдяки якості обробки і дорогих матеріалів, валізи від Віттона користувалися великим успіхом у дуже багатих покупців.
У 1854 році Луї Віттон відкрив свій перший магазин Louis Vuitton: Malletier a Paris (в перекладі з франц.: «Луї Віттон: Шкіряні валізи Парижа») на вулиці Rue Neuve des Capucines в Парижі на Єлисейських полях. На фронтоні будинку по сьогодні красується напис: «Луї Віттон, виготовлення валіз, паризький торговий дім, заснований в 1854 році».
Успіх прийшов до Луї Віттону практично відразу: його головною клієнткою стала дружина Наполеона ІІІ – імператриця Євгенія де Монтижо. До того моменту валізи Louis Vuitton виготовлялися виключно для обраних.
У 1858 році Луї представив новинку – плоский чемодан, який отримав назву «Trianon». Відмінною особливістю моделі стала її плоска форма. До цього моменту всі валізи проводилися з опуклою кришкою, що ускладнювало їх транспортування, оскільки складати їх було незручно. Чемодан був обтягнутий сірою непромокаючої тканиною, мав підставу з деревини тополі, а його краї були захищені від збивання металевими куточками.
1858-й рік поклав початок ще одній характерній рисі марки Louis Vuitton – появи величезної кількості підробок. Плоскі валізи стали виготовляти інші виробники багажу. Тоді Луї придумав «друк неповторності» бренду – смугаста червоно-бежеве забарвлення.
У 1885 році дизайнер відкрив свій перший магазин у Лондоні. У зв'язку з виходом бренду на світовий ринок він став підтверджувати справжність своїх товарів написом «marque L. Vuitton deposee».
У 1892 році Луї Віттон помер, залишивши свою імперію сина Жоржу Віттону.
Louis Vuitton після смерті творця
У 1895 році дизайнери компанії під керівництвом Георга Віттона розробили легендарне полотно з монограмами, які було дуже важко скопіювати. Жорж створив новий мотив, який складався з бежевого кола, що містить четирехлістний квітка, вигнутого бежевого ромба з чотирипромінні зіркою і точкою в центрі, ініціалів «LV» в пам'ять про свого батька. Зображення було запатентовано і згодом стало фірмовим знаком Louis Vuitton. Завдяки цьому у світі значно знизився відсоток підробок продукції Louis Vuitton.
Протягом багатьох років Жорж займався просуванням продукції Louis Vuitton на міжнародному ринку, багато подорожував і постійно переїжджав з країни в країну. Незабаром магазини марки Louis Vuitton з'явилися в Нью-Йорку, Бомбеї, Лондоні, Вашингтоні, Олександрії та Буенос-Айресі.
Louis Vuitton в ХХ столітті
В 1914 році на Єлисейських Полях у Парижі було відкрито бутік Louis Vuitton, який став найбільшим магазином в місті.
В 1930 році була випущена сенсаційна м'яка сумка-валіза Keepall. Нововведення стало головною передумовою появи унікальної моделі сумки Speedy, що з'явилася в 1932 році і згодом отримала статус культової.
У 1936 році Жорж Віттон помер, управління Louis Vuitton повністю перейшло в руки його сина Гастона-Луї Віттона.
Під час Другої Світової війни торгова марка Louis Vuitton підтримала нацистів, повісивши на двері табличку: «Немає входу з собаками. Немає входу євреїв». Цю ганебну сторінку в історії бренду постаралися швидко забути.
У 1959 році було прийнято рішення змінити знамениту монограму на більш просту. Зроблено це було для того, щоб наносити її не лише на великі, а й на більш дрібні об'єкти, наприклад, на аксесуари.
У 1978 році відкрився перший бутік Louis Vuitton в Японії. З цього моменту торгова марка стала розширювати свій вплив в Азії. Пізніше фірмові бутіки були відкриті в Тайвані (1983) і в Південній Кореї (1984 р.).
У 1987 році бренд Louis Vuitton став частиною холдингу LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), який є одним з найбільших в світі виробників предметів розкоші.
У 1989 році компанія Louis Vuitton мала ста тридцятьма бутиками по всьому світу.
На початку 1990-х років президентом Будинку моди був призначений Ів Карсель.
У 1992 році був відкритий перший фірмовий бутік у Китаї.
У 1996 році Louis Vuitton відзначив сторічний ювілей свого фірмового винаходу — «Monogram Canvas».
У 1997 році художнім керівником Louis Vuitton став Марк Джейкобс. Завдяки роботі дизайнера компанія випустила перші жіночі і чоловічі колекції класу pret-а-porter: одяг, взуття, аксесуари та ювелірні вироби. До цього моменту Louis Vuitton займалися виключно виробництвом сумок і валіз. Модельєр залучав до співпраці над колекціями багатьох відомих художників: Стефана Спрауза, Такаші Муракамі, Річарда Прінса і репера Каньє Уеста.
У 1998 році Модний дім почав випускати туристичний путівник Louis Vuitton City Guide по найцікавішим місцям планети.
У 1999 році відкрився перший бутік Louis Vuitton в Марокко.
У 2003 році спільно з Такасі Муракамі була розроблена нова технологія монограми «Multicolore», що використовувалась при створенні лімітованої колекції. У тому ж році відкрилися фірмові бутіки Louis Vuitton в столицях Росії і Індії.
У 2005 році Louis Vuitton відсвяткував своє 115-річчя. В честь цієї знаменної події нові бутіки фірми відкрилися в Сан-Паулу, Нью-Йорку, Шанхаї та Йоганнесбурзі.
У 2008 році Рей Кавакубо, засновник і арт-директор Comme des Garçons, запропонувала Вербу Карселю відкрити спільний магазин в Токіо.
«Comme des Garcons був першим, хто запропонував співпрацю, і відмовитися від цього було б нерозумно, оскільки спільний проект – це відмінний привід відсвяткувати 30-річчя появи марки в Токіо».
Ів Карсель
Протягом трьох місяців в бутіку продавалася колекція сумок, що складається з шести моделей. Для Louis Vuitton Monogram Speedy Рей Кавакубо створила 8 ручок різної довжини.
2009-2011
У 2009-му Louis Vuitton створили капсульну колекцію багажу, що складається з двох кейсів і дорожньої валізи, для нового концепт-кара Infiniti Essence. У цьому ж році Модний дім у співпраці з іспанською актрисою Россі де Пальмою підготували лімітовану колекцію віял. Вартість аксесуара становить близько 400 доларів. Грошові кошти, виручені від продажу, були перераховані до фонду благодійної організації OrphanAid Africa, яка допомагає дітям-сиротам африканських країн.
У 2009 році Louis Vuitton представили унікальний валіза «Сніданок у пустелі», з вбудованими ящиками і полицями. На думку розробників, дорожній кейс може вміщати в себе телевізор, комп'ютер, кава-машину і DVD-плеєр тощо Чемодан був оснащений вбудованою сонячною батареєю.
У 2009 році особами рекламної кампанії Louis Vuitton стали легендарні космонавти: Базз Олдрін, здійснив першу в історії посадку на Місяць, Саллі Райд, перша американка, що відправилася в політ на Місяць і Джеймс Ловелл, командир екіпажу Apollo-13. У кадрі також з'явилася модель сумки Louis Vuitton – Icare. Фотосесія Енні Лейбовіц була присвячена 40-річчю підкорення Місяця людиною. Зйомки проходили в каліфорнійській пустелі. До Різдва Модний дім представив рекламну кампанію аксесуарів в дусі казок Шарля Перро.
У 2009-му Каньє Уест створив лімітовану колекцію чоловічих і жіночих снікерсів для Louis Vuitton. У цьому ж році Модний дім випустив книгу Louis Vuitton: Мистецтво, Мода і Архітектура. У ній розповідалося про коллаборациях бренду за всю історію його існування. Дизайн обкладинки книги розробив художник Такаші Муракамі. Видання було доступно англійською, французькою та італійською мовами. Вартість книги становить 130 доларів.
У 2009 році, до 150-річчя всесвітньої організації Червоного хреста, Енні Лейбовіц і Louis Vuitton створили капсульну колекцію сумок. Фотограф переосмислила дизайн сумок Louis Vuitton зі знаменитими монограмами. Лейбовіц запропонувала в якості коричневого фону використовувати чорний, а світло-коричневі і жовті монограми замінити на червоні. Лімітована колекція сумок була виставлена на благодійному аукціоні sotheby's. На честь 150-річчя Червоного хреста Louis Vuitton створили колекцію аптечок у вигляді валіз з вбудованими ящиками для зберігання ліків. Корпус оригінального кейса був прикрашений зображенням червоного хреста. Аптечка також була виставлена на аукціоні sotheby's.
У 2010-му Louis Vuitton випустили лімітовану колекцію сумок, що імітують поверхню футбольного м'яча. У цьому ж році Модний дім створив колекцію чохлів для iPad вартістю 240 доларів. У травні 2010-го, у переддень Чемпіонату Світу з футболу в Південній Африці, Louis Vuitton представили рекламну кампанію за участю Пеле, Зідана і Марадони. Енні Лейбовіц зафіксувала легендарних футболістів, які грають у настільний футбол.
У цьому ж році Louis Vuitton створили сумку-футляр для зберігання Кубка FIFA.
У 2010 році дослідницьке агентство Millward Brown Optimor опублікувало список 10 найбільш дорогих брендів люксового сегменту. Першу сходинку цього рейтингу зайняв Louis Vuitton. У 2010 році Модний дім виставив на аукціон cristie's 20 вінтажних валіз. Заявлена ціна предметів варіювалася від 400 до 4 000 фунтів стерлінгів.
У 2010 році з 16 по 21 грудня, в Москві проходила виставка «Louis Vuitton. Мистецтво моди». У ній були представлені жіночі колекції, створені Марком Джейкобсом для бренду в різні роки. В експозицію увійшли двадцять три манекена, на голови яких були надіті сумки від Louis Vuitton. Виставку стилізувала Кеті Гранд, редактор і засновник журналу LOVE Magazine. Вона з'єднала архівні вбрання з речами з останніх колекцій бренду.
У 2011 році Енні Лейбовіц провела рекламну зйомку Louis Vuitton Core Values Campaign весна-літо 2011. Фотограф зафіксувала Анджеліну Джолі з сумкою Alto на тлі озера в Сієм Ріп, Камбоджа.
У 2011 році за замовленням Louis Vuitton видавництво Rizzoli випустило книгу «Louis Vuitton: Архітектура та інтер'єри». У ній було представлено близько 300 знімків, ескізів, макетів будівель та інтер'єрів магазинів Модного будинку, розташованих в різних містах планети. У книзі були опубліковані інтерв'ю з такими архітекторами як Джун Аокі, Пітер Марино і Крістіан де Портцампарк. Видання було представлено в слипкейсе і в звичайному твердому палітурці.
2012-2013
У 2012-му дослідницьке агентство Millward Brown Optimor в сьомий раз назвали Louis Vuitton найдорожчим люксовим брендом. У цьому ж році Модний дім і японська художниця Яйої Кусама представили капсульну колекцію жіночого одягу та аксесуарів. Відмінною особливістю спільної роботи стало використання візерунка в горошок.
«Кусама володіє нескінченною енергією. Співпраця з нею було досить спонтанним рішенням для мене. Мені здається, ми отримали динамічний, яскравий проект, який являє собою справжню колаборацію».
Марк Джейкобс
Жизель Бюндхен з'явилася на обкладинці і сторінках липневого Vogue Brasil в нарядах з капсульної колекції Louis Vuitton x Yayoi Kusama.
У 2013 році Марк Джейкобс і Софія Копполла створили модель сумки Louis Vuitton SC bag в двох розмірах. Аксесуари були представлені в паризькому універмазі Le Bon Marché Rive Gauche.
В жовтні 2013 року Марк Джейкобс покинув пост креативного директора Louis Vuitton. Після показу весняно-літньої колекції марки Бернар Арно і Марк Джейкобс оголосили про те, що не будуть продовжувати контракт, термін дії якого закінчується в 2014 році. Дизайнер підкреслив, що планує зосередитися на роботі над власним брендом — Marc Jacobs.
4 листопада 2013 року посаду креативного директора Louis Vuitton зайняв Ніколя Геск'єр.
У 2013 році новим обличчям бренду Louis Vuitton став всесвітньо відомий музикант Девід Боуї. Разом з Аризоною Мьюз він знявся у рекламній кампанії під назвою L Invitation au Voyage, представивши годинник Tambour watch.
2014
У січні 2014 року Жюлі де Лібран, директор по дизайну жіночій лінії Louis Vuitton, покинула свій пост. Протягом п'яти років Лібран під керівництвом Марка Джейкобса займалася створенням одягу і аксесуарів для міжсезонних колекцій: Pre-Fall та Resort.
У 2014 році відбулася третя за рахунком колаборація Louis Vuitton з вуличними художниками. На цей раз ними стали француз Андре Сарайва, американець Кенні Шарф і чилієць Інті. Художники створили для бренду колекцію хусток-каре Foulards D Artistes III. Кенні Шарф прикрасив своє творіння яскравим психоделічним принтом у вигляді астрономічних образів і символів поп-культури. Фоном хустки Андре Сарайвы став візерунок у вигляді плям фарби і персонажа Mr A, синьої постаті з асиметричними очима. На каре Інті було зображено сонце з мотивів образу бога Віракоча цивілізації Тіуанако. Чилійський художник виконав свій візерунок у теплих оранжево-золотих тонах і окаймил червоною рамкою з орнаментом з древніх символів.
У 2014 році Louis Vuitton представили капсульну багажну колекцію, присвячену дизайну концепт-кара BMW i8. До неї увійшли дві дорожні сумки, портфель і кофр для одягу. Кожен предмет колекції був виконаний з карбонового волокна і прикрашена принтом Damier Canvas («шахова дошка»).
«BMW і Louis Vuitton пов'язують не тільки багаті традиції, але також прагнення постійно розвивати їх. Застосування карбону в BMW i8 говорить про раціональному підході до використання полегшених конструкцій. З тим же прагненням до інновацій, естетики та легкості працює Louis Vuitton. Багажна колекція ідеально відповідає новому автомобілю».
Андріан Ван Хайдонк, головний дизайнер BMW Group
З приходом Марка Джейкобса бренд Louis Vuitton почав представляти свої колекції на Тижні моди в Парижі. Особливу увагу креативний директор Будинку приділяв художнього оформлення показів.
У 2007 році Наомі Кемпбелл, Єва Герцигова, Наталія Водянова, Кармен Касс і інші моделі, які брали участь у дефіле Louis Vuitton весна-літо 2008, вийшли на подіум в образі медсестер. На створення колекції та вибір образів Марка Джейкобса надихнула серія картина «Медсестри» художника Річарда Прінса.
У 2011 році в рамках Тижня моди в Парижі бренд представили колекцію Louis Vuitton осінь-зима 2011/2012. Під час дефіле моделі виходили з ліфта, ковані двері якого відкривали чоловіки-портьє. Колекція виконана в стилі мілітарі, атмосфера показу — стилізована під фільм «Нічний портьє».
Для показу Louis Vuitton весна-літо 2012 на подіумі була встановлена біла карусель з кіньми, на яких сиділи моделі.
У 2012 році для показу Louis Vuitton осінь-зима 2012/2013 Марк Джейкобс розпорядився обладнати приміщення під залізничний вокзал. Моделей на шоу доставляли на паровозі, з багажем дівчатам допомагали хлопці-носії.
Для показу Louis Vuitton весна-літо 2013 на подіумі було встановлено кілька ескалаторів, за якими спускалися і піднімалися моделі.
У 2013 році для показу своєї прощальної колекції Louis Vuitton весна-літо 2014 Марк Джейкобс використовував декорації з минулих сезонів: карусель, фонтани, величезні годинник і пр., але тільки в похмурому готичному стилі.